Jangir Maddadi


Namn: Jangir Maddadi
Ålder: 32 år
Företag: Jangir Maddadi Design Bureau AB
Motto: Never content with the ordinary
Tips till nybyggare: Följ din magkänsla!

Jangir kom till Sverige 1993. Hans dröm om att driva något eget växte starkare när han insåg vilka möjligheter som Sverige erbjöd. Han har studerat Designprogrammet på Högskolan i Kalmar.



"Jag har flera kulturer att dra nytta av och det är en fördel när man jobbar internationellt. Jag ser inte på mig och mitt bolag som ett “invandrarföretag”. Jag är en entreprenör och designer med en internationell marknad. Jag har medvetet valt att behålla min verksamhet i Kalmar och där
sysselsätter jag cirka 17 företag. Jag tycker att det är viktigt att satsa på entreprenörer runt om i Sverige, oavsett bakgrund, för att kunna bidra till ett bättre samhälle genom att driva företag som skapar nya möjligheter och tillväxt. Det är också viktigt för de tillverkande företagen att de behåller sina produktioner i Sverige"
- Jangir Maddadi

Jangir är ett fantastiskt exempel på hur man kan lyckas i Sverige. Hans möbler har nu hamnat i Hollywoods vita duk, nämligen i filmen Men in Black 3.

Läs hela intervjun här